Mitt liv som mamma

Alla inlägg under juli 2012

Av Malin - 29 juli 2012 22:16

Vilken värme :) underbart! Haft en jätte mysig dag, for ut till Uland där svärmor mfl väntade på oss. Vi for runt på olika loppisar därikring & avslutade på Rotegård. Jisses villet ställe, så himla fint. Dom hade lite djur, jätte mysigt cafe & sålde även egengjorda ostar osv. Fanns även "godis" man kunde köpa och mata djuren vilket verkligen blev succe hos tjejerna :) har man inte varit där så åk dit!! Vi kommer garanterat åka dit igen.
Sen avslutade vi dagen med god middag i stugan & jordgubbstårta till efterrätt.
Har haft en underbar dag med mina fina, längtar till älsklingen har semester så vi får mer av den varan <3

Har nyss kommit hem från en promenad så nu blir de hopp in i duschen så vi kan avsluta denna dag med en bra film!

Av Malin - 29 juli 2012 22:16

Vilken värme :) underbart! Haft en jätte mysig dag, for ut till Uland där svärmor mfl väntade på oss. Vi for runt på olika loppisar därikring & avslutade på Rotegård. Jisses villet ställe, så himla fint. Dom hade lite djur, jätte mysigt cafe & sålde även egengjorda ostar osv. Fanns även "godis" man kunde köpa och mata djuren vilket verkligen blev succe hos tjejerna :) har man inte varit där så åk dit!! Vi kommer garanterat åka dit igen.
Sen avslutade vi dagen med god middag i stugan & jordgubbstårta till efterrätt.
Har haft en underbar dag med mina fina, längtar till älsklingen har semester så vi får mer av den varan <3

Har nyss kommit hem från en promenad så nu blir de hopp in i duschen så vi kan avsluta denna dag med en bra film!

Av Malin - 29 juli 2012 22:15

Vilken värme :) underbart! Haft en jätte mysig dag, for ut till Uland där svärmor mfl väntade på oss. Vi for runt på olika loppisar därikring & avslutade på Rotegård. Jisses villet ställe, så himla fint. Dom hade lite djur, jätte mysigt cafe & sålde även egengjorda ostar osv. Fanns även "godis" man kunde köpa och mata djuren vilket verkligen blev succe hos tjejerna :) har man inte varit där så åk dit!! Vi kommer garanterat åka dit igen.
Sen avslutade vi dagen med god middag i stugan & jordgubbstårta till efterrätt.
Har haft en underbar dag med mina fina, längtar till älsklingen har semester så vi får mer av den varan <3

Har nyss kommit hem från en promenad så nu blir de hopp in i duschen så vi kan avsluta denna dag med en bra film!

Av Malin - 28 juli 2012 19:45


Vädret har inte riktigt varit med oss idag, men det stoppade oss inte för en förmiddag ute på Svartvik. Barnen lekte och hade super kul. Med oss hade vi våra fina grannar :) Höll ut någon timme sen packade vi ihop och for hem och badade i poolen istället, betydligt varmare.
Blev även middag i trevligt sällskap. Det har jag saknat, guld värt att ha så fina människor alldeles runt knuten <3

Söndag imorgon, hoppas på sol & bad men det ser ju inte allt för lovande ut :( Om det nu blir regn följer vi nog med svärmor & kollar in lite olika loppisar. Och det blir även middag ute i Uland för att träffa Jimmys faster med familj. Dom har ju inte fått träffa lilla Hilda än!! Men imorn så :)

Nu sover dom stora tjejerna så nu blir det till att mysa ner sig i soffan med mitt minsta & största hjärta till någon bra film, tro vem som somnar först :)

Av Malin - 27 juli 2012 22:16

Kikar då & då in på Gekås hemsida för att kika lite i bloggen på varor osv. Och det gör ju inte så att man "längtar" dit mindre :p Shopping är bra för själen så är det bara! Skulle vilja åka dit nu nu nuuuu!! Synd bara att det ska vara så förbaskat långt. Men lär nog inte bli någon resa i år :( jätte trist! Återigen, man blir ju inte direkt rik på att vara mammaledig. Men man ska väl aldrig säga aldrig, under kan ju ske ;) (?)

Nu blir det film att somna till & hoppas på strand väder imorgon då vi införskaffat nya strand leksaker :) håller tummarna!

Av Malin - 26 juli 2012 16:45


Vilket väder det varit idag, riktigt skönt. Har tom varit på stranden, närmare bestämt svartvik. Gillar det stället, smitingen är inte alls min grej :p Och med trevligt sällskap kan det ju inte bli annat än bra. 


Nu har 3veckor gått och den "rena" kuren är nu avslutad. Även fast den inte varit så "ren" denna gång haha men jag kan ju säga till mitt försvar att det inte är lätt under sommaren, fy tusan. Men -5kg varav 4,5kg är rent fett. Jag är nöjd, och det är huvudsaken. Visst det går inte lika fort denna gång men det är okej, kommer inte komma i form i sommar hur jag än beter mig så lika bra att sikta på beach 2013 :). Så idag ska jag börja äta middag, behöver jag säga hur gott jag tycker det ska bli? ;)


Fredag imorgon och inga som helst planer för helgen, någon som har något bra förslag så hojta till :) Vi är alltid öppna för förlag jag och mina fina tjejer   Vad vore jag utan er?


Nu ska jag ta och ropa in tjejerna som är ute och leker så vi får i oss någon mat. Sen blir det nog en glass för de små och ett besök i lekparken så somnar dom gott sen :)




Av Malin - 19 juli 2012 12:42

Av Malin - 19 juli 2012 12:40

Idag blir det en tripp till Kramfors, närmare bestämt Finnmarken. Där ska vi hälsa på pappas moster, kusin & min tremänning :) ska bli mysigt! Men kan tänka mig att det är en hel del mygg & knott där :( vilket inte alls är nå kul! Men det är bara att gilla läget.

Är hos mormor nu & äter lite lunch innan vi ska åka. Vi väntar på att morfar ska jobba klart nån gång.

Varit & vägt mig idag,-3,4kg på 2v varav de är 3 kg rent fett. Helt ok :) sakta men säkert!

Nu ska jag se om minsta tjejen vill ha någon mat i magen innan vi åker. Om jag får bestämma blir det även ett stopp
på Terracotta butiken, så mycket fina kläder både till mig och tjejerna.

På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards