Mitt liv som mamma

Alla inlägg under april 2011

Av Malin - 28 april 2011 16:57


Ja idag hade ju vägningen en liten annan mening än tidigare. Det är ju nu det svåra börjar egentligen, att hålla vikten. Jag hade gått upp 7hg på en vecka, helt okej för mig. Då det mesta var vatten. Och som sagt vore ju konstigt om jag inte gick upp något när jag börjar äta riktig mat : )! Christina tycker väl att jag ska fortsätta äta 2 påsar om dagen men jag är jätte nöjd som det är nu och vill börja leva ett normalt liv igen. Och innebär det att jag går upp något kilo så är det fine by me : )! Det som är viktigast i slutändan är att jag själv är nöjd och ingen annan. för ska jag väga 65kg då jag äter normal mat måste ja ju först gå ner till en sisådär 63kg och näää det är inget för mig : )! Jag är stolt över mina numera 66,1 kg. Då dom för några månader sedan låg på 85,4 kg!


Har hunnit med en del idag, har varit och letat vax duk över hela stan. Hittar ingen som jag gillar : ( Måste åka på jysk igen tror jag. Har även varit och inhandlat blommor. Blev så fint på framsidan. Så nu är det vår där med : )! Tjejerna hjälpte mig, så duktiga så. Var även in en sväng på coop idag.. och herregud vilket vredesutbrott lilltjejen fick, blev helt stum! Hon var rent ut sagt galen.. skrek, skrek och skrek för att hon inte fick ta med sig blippern hem :p haha jaa! Hon hade lugnat ner sig lagomt tills vi kom hem.. eller ja hon somnade väl av ren utmattning skulle jag tro, men men här är det mamma som bestämmer och så kommer det förbli. En liten tjej med STOR vilja! Undra vem hon är lik ; )


Nu sitter vi och väntar på pappa, mormor och morfar så vi får i oss någon mat. Korv med bröd blir det idag, exklusivt ; )! Men ack så gott!


Ikväll blir det packa bilen inför helgen ute i Gussjö & även en gå/spring tur runt näs : ) Får se om man orkar med att städa lite med.. soffan kommer nog locka mer skulle jag tro..


Förresten, var ju i birsta häromdagen.. var in på Esprit och provade ett par grymt sköna byxor. Blev lite snål då dom kostade 499:- då jag både ville ha ett par svarta och ett par vita. Och på kvällen då jag kom hem så hade jag fått mail från Ellos, "30% rabatt på alla esprit kläder" : ) Så nu är det två par byxor på väg hem till mig ; )

Snygga va? : )


 

Av Malin - 28 april 2011 09:43


Torsdag idag, vilket betyder invägning. Men den har inte samma betydelse längre. Nu gäller det att hålla vikten, det svåraste av allt. Har börjat äta vanlig mat denna vecka. Måste ju komma tillbaka till verkligheten nån gång : ) Och visst kommer jag gå upp något kilo kanske nu då jag börjar äta normalt igen men nåt kilo hit eller dit. Huvudsaken är att jag är nöjd :) Enligt min våg hemma ligger jag kvar på samma men jag går helhjärtat efter hennes! Så vi får väl se hur det går idag. Skriver och berättar senare.

Personligen tycker jag det är jätte smidigt att ha med sig en shake på jobbet osv.. så himla enkelt. Man vet att man får i sig det man behöver och det går snabbt. Vilket passar mig perfekt : ) Så kommer nog fortsätta att äta shakes då och då. Bara för att det är så smidigt och att de faktiskt är gott! Nog om det nu..


Nu är jag och tjejerna ledig i 4 dagar, vilket känns toppen : ) Imorgon åker vi ut till svärmor & Pelles stuga och blir där hela helgen med trevligt sällskap. Dom har fixat en liten brasa åt oss tom. Ska bli jätte mysigt, barnen älskar verkligen att vara där. Det för ju även vi såklart : ) Så vi ser fram emot 3 fina dagar ute på landet nu.. så jag hoppas verkligen väder gudarna är med oss!?


Efter invägningen idag så ska vi fixa och grejja lite på baksidan. Rensa rabatter osv, även olja in de sista stolarna med. Funderar även på om vi ska åka och köpa lite penzeér : ) Och göra lite vårfint på fram/bak sidan.


Nu ska vi göra oss redo för dagen, återkommer lite senare : )


Av Malin - 26 april 2011 08:12


Det är väl bra typiskt, när jag väl är ledig då är det grått och trist ute : (. Men men oss går det ingen nöd på. Det som står på schemat för dagen är en tripp till Birsta för att inhandla skor till barnen. Även jag ska få skor, av världens bästa lillasyster   Fick nämligen det i mitt påskägg, sån tur har jag : )!!

Sen vill tjejerna jätte gärna åka och bada, så vi får väl se till att fixa det : )! Och vi hoppas att moster Sara vill följa med?? :)


Har haft en helt okej påsk helg, myst med familjen, hunnit med en utgång och njutit av det fina vädret + lite jobb.


Har även börjat äta normal mat, gud så gott det är : ) Funkar jätte bra!


Nu ska vi klä oss och göra oss redo för dagen.. på återseende!


Av Malin - 21 april 2011 21:49


Torsdag idag, nervös invägning idag vill jag lova er. Och blev sååå glad då jag klev på vågen och såg siffrorna 65,4kg :) :) :) Jag har gått ner EXAKT 20kilo nu, vilket var mitt mål. På 13 veckor, helt sjukt egentligen. Är super stolt över mig själv, sådeså! Och det kan ingen ta ifrån mig!!!

Nu kommer resan med att hålla vikten, men vi tar det sakta men säkert. Har jag kommit hit klarar jag det med.


Sen blev det jobb för hela slanten, älskar mitt jobb och mina underbara kollegor! Vi har alltid så himla kul tillsammans, det gillar jag : )!

Blir jobb även imorgon, så har ni tid över så kom upp och handla lite vettja : )!


Nu ska jag mysa ner mig i soffan med lite nötter till Bb, det förtjänar jag!!

På återseende..



Av Malin - 19 april 2011 07:15



Tisdag idag, veckorna bara flyger förbi. Idag blir det dagis & jobb för oss på förmiddagen. Jobbar 8-12 idag, härligt pass : )! Sen ville tjejerna vara ute, så det blir det nog. Verkar ju bli finväder även idag.


Undra om jag kommer nå mitt mål på torsdag nu då, har bara 7hg kvar tills mitt mål är nått. Har varit ute och promenerat varje kväll sen i torsdags för att få fart på fettförbränningen. Som sagt även fast man kanske inte går ner på vågen så kan ju fortfarande fettet förvandlas till muskler : ). Ska bli spännande och se iaf och om jag inte når målet på torsdag så göra jag det nästa helt enkelt.


Nä nu ska jag ta och packa ihop oss och börja bege oss mot dagis.

På återseende..

Av Malin - 15 april 2011 14:16


Kollade precis på  statistiken över besöker på gårdagens inlägg, är väldigt många som är nyfikna på hur det går för mig och min viktresa eller vad man nu ska kalla det. Över 100 besökare igår men inte en enda kommentar : ( Vilka är ni?? : ) Skriv!!


Har verkligen haft en sjuk/mys dag idag. Agnes feber kommer och går. Ena stunden är det full fart och nästa är hon jätte hängig och vill bara bäras och ni som känner lilltjejen vet att det absolut inte är hennes rätta jag! Men det blir ju förhoppningsvis bättre. Nu är det ju helg och pappa får vara hemma och mysa med dom hela helgen så dom är redo för dagis på måndag.

Har sett på playhouse disney ett x antal ggr idag, gillar verkligen den kanalen. Barnen lär sig verkligen något, speciellt med musse som båda älskar : )! Ganska mysigt att ligga under täcket i soffan med dom som betyder mest och bara vara. Dock hade Agnes gärna fått vare helt frisk, men snart så : )


Funderar starkt på att dra en sväng med snabeldraken och slänga in en tvätt.. får se om ja orkar ; ) Har blivit bjudna på middag hos mamma och pappa vilket vi verkligen uppskattar! Slipper jag laga mat idag : ) Blir polonesisk räkgryta, så grymt gott!


Nä man kanske skulle försöka få något gjort.. eller? : )

Av Malin - 14 april 2011 17:14


12 invägningen och förhoppningsvis den näst sista innan målet är nått! Väger nu 66,1kg. Hade "bara" gått ner 0.7kg denna vecka men dock 1kg i rent fett. Vilket är helt okej för mig : )! Är nog promenaderna som börjar löna sig skulle jag tro, fett förbränningen är i full gång : )!


Vi är precis hemkommen från Maricas kalas, trevligt som vanligt och jag tror hon gillade presenten : )?!


Nu ska jag svänga ihop lite mat till 2 jätte trötta tjejer, pappan i huset jobbar över idag igen. Tråkigt men då bilj*vlarna inte gör annat än går sönder så är varje övertid värt mycket!!


Efter barnen lagt sig blir det en promenad, så himla skönt då det är gjort. Och att offra en timmes soffhäng går faktiskt ; ).


Nä mat vare ja..

Av Malin - 14 april 2011 06:16


Tjejerna vaknade vid kvart över 5 :( Hostiga & snoriga, bara att gilla läget och kliva upp! Kommer somna ovaggad ikväll iaf ;)

Men får se det från den ljusa sidan, kommer nog hinna med en hel del idag.


Sen fyller ju världens bästa Marica år idag med   Så efter vägningen ska vi ut till Sjö för att fira henne. Grattis gumman :)!!


Som sagt vägning idag, ska bli intressant att se vad vågen visar denna gång! Uppdaterar er ikväll.. på återseende!



Ovido - Quiz & Flashcards