Mitt liv som mamma

Alla inlägg under juni 2012

Av Malin - 30 juni 2012 14:52


Lördag, som jag sett fram emot denna dag, MEN vart är solen? Har varit uppehåll ett tag nu iaf och hoppas verkligen det fortsätter. Värmen lyser ju ff med sin frånvaro men är nöjd bara det inte regnar. En kväll med tjejerna som står på schemat. Vilket jag verkligen sett fram emot. Nu vet jag att en och annan tänker "men herregud hon har nyss fött barn". Och jag citerar min kloka syster "Man ska inte sluta leva bara för att man blitt mamma". Så sant så sant. Jag saknar redan mina små som inte ens varit borta en timma. Trots de så vet jag att dom får en gladare mamma om även jag får göra roliga saker på egen hand och ladda batterierna lite. Så ser fram emot kvällen och hoppas att den kommer bli toppen!


Annars då? Livet leker, nästan!

Det enda som saknas nu är att jag ska hitta tillbaka till den jag var innan graviditeten. Och vägen dit känns lång. Men det SKA gå. Blir dock att sikta mot beach 2013 ;) Men vad gör det om hundra år??


Hela familjen har nu sommarlov, Jimmy är dock bara ledig 2 veckor i sommar vilket verkligen inte känns speciellt kul men det är bara att göra det bästa utav situationen. Så till veckan ska vi försöka hitta på lite roliga saker om vädret tillåter bla en tripp til Furuvik som tjejerna verkligen ser fram emot :) Även jag om jag ska vara ärlig! Underbart att komma iväg, även om det bara är för en dag.


Nä man kanske ska börja fundera på vad man ska ha på sig osv.. haha jaja det blir som det blir ;)

Av Malin - 14 juni 2012 20:38


För 7år sedan var det jag som stod där, full glad & otroligt lycklig :) Äntligen var skolan slut! Men vart har dessa 7år tagit vägen? Idag var det min kusin Evelinas tur, så himla fin. Mysigt student firande, med en lagom berusad student ;). Hoppas du får en kanon kväll gumman. Var även lite kul att se skylten hennes, visade sig att Agnes är väldigt lik Evelina då hon var liten.. sötnosar :)


Fredag imorgon, mys dag hemma med tjejerna. Funderar även på om vi ska ta oss en sväng ner på stan då det är 50% rabatt på ALLT på leksaksaffärn, värt att åka och kika iaf. Man vet ju aldrig vad man kan hitta som vi skulle behöva. Tjejerna är väl inte direkt i nåt jätte behov av nya leksaker men finns ju även "bra att ha" saker där. Sen fyller ju faktiskt Agnes år snart med, mammas lilla tjej blir ju 3 år i aug! Vi ska nog åka och hyra nya Alvin och gänget med till fredagsmyset. Känner på mig att det kommer bli en bra dag med mina fina <3


Sen på lördag är det äntligen dags för altanbygge, inte en dag försent :) Men den som väntar på något gott.. längtar så tills på sön då det är klart då man kan börja fixa med blommor och så! Hoppas vädret är med oss med så vi kan vara ute och mysa på.


Nu ska jag ta med mig en nyäten mys bebis ner till sängen och se på criminal minds innan vi ska sova... lika bra att lägga sig i tid då tjejerna sällan sover länge då vi väl är lediga :P men ska verkligen inte klaga, Hilda sov hela natten häromnatten, LYX! Och i ca 2v har hon somnat mellan 21-22 vaknat vid 4 för man och somnat om till 7.. Hoppas den rutinen håller i sig.


Gokväll!

____________________________

Mycket roligt att se fram emot nu;

  • Åka Ådalen 3 med tjejerna.
  • Boda borg
  • Stads festen   

____________________________

Av Malin - 5 juni 2012 21:01


Lyxigt att vara ledig hela familjen mitt i veckan, hoppas på bra väder. Men antar att det ska bli regn/mulet även imorgon?

Svärmor var sugen på att ta med sig tjejerna på muséet och leka i det nya lekrummet, någon som vet om det är öppet som vanligt imorgon? Och för er som inte har varit där och lekt än så rekomenderar jag det starkt! Jätte fint verkligen, tjejerna tyckte det var super kul. Så förhoppningsvis blir det en sväng dit, sen vet jag inte alls var det blir. Om det är någorlunda väder lär vi ju inviga den nya grillen skulle jag tro :).


Idag har jag varit och ätit lunch med Sara och Patrik på Thai, super gott som vanligt. Och nu får vi se till att det inte går flera månader till nästa gång. Så nu vill vi ha fin väder så vi kan gå på Hamnkrogen och äta god grillbuffé i solen ;)


Var även på BVC och vägde Hilda, och hon hade gått upp 120g på 5 dagar så vi fick godkänt även denna gång vilket kändes himla skönt. Så det måste ju ha gått till sig med mjölken trots allt. Behöver bara ge ersättning till natten. Och det känns helt okej, huvudsaken är ju att lillan är nöjd <3


På torsdag är det en heldag på birsta med mamma och Sara och Hilda då såklart. Det ser jag verkligen fram emot. Ska bli mysigt :) Inte för att jag har något att shoppa för men kan ju alltid vara smakråd åt de andra två :)


Nu blir det film och mys i soffan med två av mina hjärtan till varg veum, sjukt bra filmer.


Måste även ta tag i det här med vikten, vill inte se ut såhär! Så är det någon som är sugen på att ta en promenad eller två så hör av er! Roligare med sällskap!  Har svårt att hitta motiationen trots allt..

Ovido - Quiz & Flashcards