Mitt liv som mamma

Alla inlägg under november 2010

Av Malin - 27 november 2010 15:58

Dagen började med att skicka iväg barnen med deras farmor som hade bokat klipptid till vår stor tjej :) Jätte snällt verkligen. Jag gjorde mig redo för en dag i birsta med mina favvo tjejer, blev ingen shopping för min del men var lika trevligt iaf. Skulle behövt köpa en massa ljus inne på Ikea med men gav upp då jag såg kön, helt sjukt lång!!! Tror precis alla var och gjorde birsta idag.

Fick även visa leg på systemet idag, alltid lika trevligt! För det ser verkligen inte ut som jag på bilden.


Sitter nu i soffan och njuter av tystnaden. Visst saknar jag mina små troll men ibland är det skönt att bara vara jag och göra något själv ibland. Och det tror jag alla mammor kan hålla med om eller ja alla föräldrar ska ja väl säga.


Ikväll blir det utgång med ett gäng härliga brudar :) Ska bli trevligt!!


Nu ska ja ta mig en lång och varm dusch och göra mig redo för kvällen..


  Ikväll firar vi ;)

Av Malin - 25 november 2010 09:29

Vilken helvetisk natt!!! Agnes vaknade vid 12 och skrek och skrek och skrek, hon var helt hysterisk. Vete tusan vad det är, tänder eller något liknande måste det ju vara för efter lite alvedon och en väldigt tjurig mamma så sov hon igen vid 2 tiden, inte alls trött idag GÄSP! Och självklart väckte hon ju Oliwia med, haha ja vilken cirkus. "Tur" att Jimmy fick sova iaf, även fast ja sparka på han ett x antal ggr för att få lite hjälp, han är hopplös att väcka.


Nu på morgonen har vi hunnit med att betala räkningar, lekt lite och skrivit en handlingslista. Men jag kan ju tänka mig att det inte bara är jag som kommer att vara och handla idag. Får åka så fort som möjligt så jag "bara" behöver slåss med pensionärerna ;)


Sen ikväll ska vi till världens bästa kusin och fira hans 25års dag <3 Ska bli trevligt!! Syrran skulle komma hit en sväng på eftermiddagen med.


Lite frukost på det här så.. på återseende!

Av Malin - 24 november 2010 21:04

Blev inget birsta idag, blev inringd på jobb istället. Och det kan man ju inte tacka nej till, vill ju jobba så mycket som möjligt.

Hann med en snabb sväng på stan med syrran iaf. Man behöver ju inte allt för lång tid på sig att göra stan i lilla Härnta precis, men syrran hittade äntligen sina efterlängtade vinterskor iaf :) Inte illa! Super snygga!


Har i övrigt varit en bra dag på jobbet, som vanligt. Trivs som fisken i vattnet, kan ju inte göra annat med så bra arbetskamrater.


Väl hemma fick man börja med att skotta, man ska väl inte klaga över lite gratis träning haha men men.. Oliwia var ff vaken vilket inte förvånade mig ett dugg. Mamma hjärtat smälter ju då man ser lyckan i hennes ögon då hon ser att jag är hemma igen, och höra att hon saknat mig <3 kärlek! Bilderna hade även kommit idag. Sjukt nöjd! Måste köpa ramar nu bara, det kommer bli så fint så.


Här hemma ser det ut som en tornado har dragit fram, tänkte ta tag i oredan alldeles strax, men det är ju faktiskt bra på tv just nu ;) bra att det finns ursäkter! Men borde städa nu så slipper vi det imorgon och kan hitta på något roligt istället :)


På återseende!

Av Malin - 24 november 2010 09:13

Det blev lite pyntat igår, långt ifrån klar men det fixar vi ikväll. Oliwia tyckte det var jätte skoj att få vara med och hjälpa till och plocka fram alla hoho som hon säger vilket betyder tomte, mammas sötnos!!


Har nyss varit och lämnat barnen på dagis och sitter nu i soffan och ska se ett avsnitt av det okända, så fascinerande? Stavning? Sen vid 10 kommer syster och då bär det av ner till birsta för lite snabb shopping :) Kanske inte det bästa vädret ute men kör man med vett ska det nog gå bra!!


Vårat fönster har äntligen kommit iaf, bättre sent än aldrig. Så nu ska ja försöka charma pappa så vi kan få det insatt så snart som möjligt så vi kan göra klart lillskruttans rum.


På återseende!

Av Malin - 23 november 2010 15:30

Idag har vi hunnit med en hel del :) Gjort Kramfors med allt vad det innebär, kommer bli såå kul och såååå fint <3


Sen hämta barn för lite lek här hemma, nu funderar vi (jag) starkt på att börja pynta lite smått !! Blir ju sååå mysigt. Ska ju jobbar på fredag med så hinner ju inget då, vi får se men det blir nog så. Så irriterande att jag inte har något strykjärn bara.. men men får väl åka och låna av mamma igen!! Får kanske önska mig ett i julklapp, kanske inte det roligaste att få men dock nödvändigt.


Nä nu ska vi gå ner i förrsådet och kolla vad vi har för skoj :)


På återseende!

Av Malin - 22 november 2010 14:52

Lämnade små trollen på dagis imorse vid 9, sen drog vi (jag&marica) en sväng om på affärerna i stan för att kolla läget, sen parkerade vi oss i soffan och såg film. Street dance, helt okej film. Trodde den skulle vara bättre men det funka.

Hann även med handlig, lunch och ett samtal på dagis. Tjejerna sköter sig exemplariskt, stolt!!


Nu sitter vi och väntar på fin besök, dej (dennis) & dante ska komma :) Och vi får ju inte glömma Mita    Så barnen ska få härja av sig lite innan maten.


Imorgon har vi en tur till K1ramfors inplanerad, hoppas jag inte ser ut som en kärring i denna kreation med haha!


Ikväll skulle jag verkligen behöva städa, men tror det blir julklapps inslagning istället :) Inte fy skam det heller. Känns himla skönt att ha det mesta klart redan.


Nu ska vi starta lite musik och ha lite disco innan grabbarna kommer!

På återseende..

Av Malin - 21 november 2010 21:12

Nu gör jag ett nytt försök, varit jätte dålig att uppdatera den andra bloggen men nu känner jag att det är dags igen! Mest för min egen skull att ha någonstans att skriva av sig mm.


Helgen har varit jätte mysig, har fått rå om mina små troll alldeles själv. Självklart saknade vi Jimmy men mysigt att bara vara vi tjejer ibland med. I fredags var vi på disco ute i Sjö. Dom är för söta dom små, är verkligen underbart att få se dom dansa och ha kul! Och att dom har så himla kul tillsammans.

Lördagen spenderade vi hemma hos mamma och pappa, var ute och åkte lite pulka och var även till skogen och hämtade lite granris som mormor skulle ha för att göra fint på balkongen. Barnen tyckte det var jätte kul. Sen blev det även middag där.. syrran och Anton gjorde oss också sällskap alltid lika trevligt.

Idag har vi bara varit hemma och haft det bra, myste runt i pyamas näst intill hela dagen och bara hade det bra, det var längesen.

På eftermiddagen kom svärmor och Pelle hit med mat, det tackar vi för. Var inte alls sugen på att stå framför spisen idag. Det tar på krafterna att vara hemma med små trollen själv en hel helg. En eloge till alla ensamstående!!!


Och eftersom barnen vägrade sova idag så blev inte nattningen speciellt komplicerad idag, har även flyttat in Agnes till oss igen för att se om hon sover bättre om nätterna. Har utan problem i flera månader sovit i eget rum men nu på slutet har hon vaknat ett x atnal ggr och gallskrikit och verkligen varit jätte ledsen, vilket inte alls känns speciellt kul. Så hoppas det ska bli bättre. Både för hennes och våran skull.


Imorgon vet jag inte alls var det blir, man vet ju aldrig om man får hoppa in och jobba. Hoppas kan man ju alltid! Annars finns det ju miljoner saker som behöver göras här hemma. Men vart är orken? Nu blir det nog en film innan sängen. Bjuder på en bild på min fina familj som jag grejjat lite med idag, mitt liv mitt allt <3

 

    

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards