Mitt liv som mamma

Alla inlägg under november 2011

Av Malin - 21 november 2011 08:12


Vilken helg :) Började resan med en liten miss i körningen. Åkte väl fel i lite över en timme innan chaffören märkte att vi va på väg åt fel håll :p haha men det är sånt som händer. Vi kom iaf fram till slut även om vi blev 2 timmar sena och missade den gemensamma lunchen. Som tur var hade dom sparat lite mat åt oss.

Hotellet var verkligen superfint. Dit skulle jag lätt åka fler gånger. När vi väl fått i oss lite mat så gick vi upp på rummet en sväng. Därefter blev det ett besök i baren där det blev en liten drink, min var naturligtvis alkoholfri :)


Kl 19 var det middag, att göra sig iordning med 5 tjejer i ett och samma rum tog lite tid men vi kom iaf i tid till middagen. V ilket var en mycket trevlig sådan. Väldigt högljud även, tyckte lite synd om de andra gästerna som försökte få lite lung och ro över en bit mat ;) haha


Vid 21 tiden fortsatte festen en trappa ner, där dj & live band väntade. Hade en jätte rolig kväll :) För vissa slutade den lite tidigare ;) Men kul hade vi.. och det är huvudsaken. Konstigt nog var det jag som fick köra hem igår.. himla tyst och lungt i bilen om man jämför med resan dit ;) Konstigt.. ;)


Borta bra men hemma bäst heter det väl, så mysigt att få pussa och krama på de mina igen. Som jag längtat efter dom <3


Måndag igen och en ny vecka väntar med jobb och dagis, skönt att mjukstarta med sovmorgon :)

På återseende..


25dagar kvar <3

Av Malin - 18 november 2011 09:11


Nu var det ett tag sen jag skrev. Varken tid eller lust har funnits. Tidigare har det mesta jag skrivit om här handlat om min viktresa. Men framöver kommer det handla om något helt annat : ) Som säkert alla redan vet så är jag gravid, igen <3 Alla goda ting är tre säger dom som vet och visst är det så <3


Fick veta den underbara nyheten då jag och älsklingen var i Falkenberg/Ullared. Hade känt det på mig ett tag, köpte ett test och visst var det så. Har mått sisådär fram tills nu. Har varit väldigt trött och mått väldigt illa. Även kräkts en del. Men mår nu såå mycket bättre tack och lov. För visst är det så, är det första barnet kan man ju vilo osv på ett helt annat sätt. Men nu har jag ju mina älskade skruttor att ta hand om med. Och inte accepterar dom en trött och illamående mamma ; )

Oliwia ser verkligen fram emot "lillebo" som hon tror att det är medans Agnes inte alls tycker att dom ska ha något syskon. Hoppas det hinner ändras innan den lill* kommer.


Har rutin UL inbokat den 16dec, längtar som en tok! Hoppas verkligen att vi ska få se vad det är för någon liten filur som simmar omkring där inne <3 Jag är 99% säker på att det är en till tjej. Men vi får väl se vad dom säger, vad tror ni?


Ska försöka bli bättre att skriva nu för min egen skull.. kul att ha kvar och läsa sen.


Nu ska jag packa ihop barnens och min väska för helgens äventyr. Jag ska till Storhogna med jobbet, så som alla andra Dollar store butiker.. ska bli himla skoj. Det sägs vara himla fint där. Så tidigt imorgon bitti bär det av. Ser fram emot det. Medans jag är borta ska Jimmy & tjejerna passa på att vara ute i stugan med farmor och "peppe" : ) Tjejerna vill åka nu nu nu!!!


Skriver mer efter helgen.. ska försöka ta en massa fina bilder på mina fina arbetskamrater med ; )

På återseende..

Ovido - Quiz & Flashcards