Mitt liv som mamma

Alla inlägg under januari 2012

Av Malin - 25 januari 2012 09:25


Halva veckan har gått, vi har varit lediga och bara haft det bra. Det som jag trodde var magsjuka i måndags borde ha varit falskt alarm, Oliwia spydde upp all frukost sen kom det inge mer. Men eftersom det kom helt oförberett (hon brukar alltid springa iväg på toa om hon känner det är på g) så vågade jag inte chansa och skicka iväg dem på dagis. Men imorgon är vi tillbaka till vardagen igen med jobb och dagis. Pappan i huset gör inte mycket annat än att jobba just nu, trist tycker vi men vad göra. Aldrig fel med extra pengar heller men men.. pengar är inte allt..


Löning idag, räkningarna är redan betalda. Sönt att ha det gjort. Resten av dagen är oplanerad än så länge så är det någon som vill umgås och hitta på något kul så är det bara att höra av sig :)


Annars då? Magen växer så det knakar, börjar känna mig riktigt stor nu. Tänk att jag var större än såhär förr, hur orkade jag? Tungt att bära och noll energi, visst nu är jag gravid & har det att "skylla på". Hur konstigt det än låter så längtar jag till att få min kropp tillbaka & trivas med den. Men det kommer det med :) Att vara gravid är inte riktigt min grej, visst det är världens känsla att känna lillhjärtat där inne men finns mycket som är mindre roligt med men vad gör det om hundra år egentligen? Vill dock att hon ska vara färdigbakad nu så hon kan komma ut till oss snart men det dröjjer ett x antal veckor till, 15v fär att vara exakt. Det är tur tiden går fort och att jag/vi har mycket att se fram emot <3


Nu ska jag och tjejerna göra matlista för resten av veckan & skriva upp allt som saknas och behöver handlas. Speciellt Oliwia älskar att hjälpa till att skriva och planera. Mammas stor tjej, på tal om stor tjej så var hon och klippte sig hos världens bästa Sandra igår. Eftersom jagh blev fast på sjukhuset så hade hon & jag för den delen turen att moster Sara kunde följa med henne och klippa sig. De senaste gångerna jag varit med har det varit grin & en massa gnäll då hon ska klippa sig. Vill inte sitta själv osv, men nu då hon var med Sara hade hon skött sig exemplariskt. Suttit helt själv på stolen så Sandra lättare kunde klippa henne. Och det var en väldigt stolt tjej som kom hem med rosa och lila nyklippt hår :) Så himla fin! Väldigt viktigt att tillägga var att hon nu hade samma färg som mamma på håret ;) Värre blir det idag då vi ska tvätta ur den härliga färgen ;) men det vare värt..


Som jag skrev tidigare så var jag på sundet igår, ringde på morgonen och sa som det var att jag har urinvägsinfektion då jag haft det ett x antal ggr tidigare. Och eftersom jag är gravid så fick jag en jour tid kvart i 10, med infon om att jag kunde få vänta lite eftersom värre saker skulle gå före, inget konstigt med det.. men då jag suttit i väntrummet i en timme gick jag och fråga en sköterska om jag verkligen skulle måsta vänta så länge.. hon kollade i datorn och det visade sig att dom bokat mig fel? Hur man nu kan göra det. Så doktorn hade inte sett det. Fick då sätta mig och vänta igen och kvart i 12 fick jag komma in till en arrogant och otrevlig läkare som sa att det inte var något som helst fel på mitt prov och att det kunde vara såhär då man var gravid eftersom det är sådant tryck på blåsan.  Visst sa jag, men nu är det så att jag är gravid för tredje gången och vet hur saker och ting funkat. Har haft så förr att jag haft bakterier som inte synts på provet dom gör där. Men fick till svar att jag själv måste ringa på fredag för att få reda på om jag får någon medecin eller inte då doktorn i fråga tänkte vara ledig då!? Säger man ens så?! Aja, 2 timmars väntan för ingenting. Så nu får jag ha denna satans sveda och täta toa besök tills på fredag om jag ens får någon hjälp då. LESS! Visst förstår jag att man inte kan ge medecin till någon som inte visar en infektion men dom som har haft det själva vet att det inte är kul att gå runt med detta en längre tid. Och så vitt jag vet så har min bm sagt  till mig att det inte är någon höjdare att gå runt med detta om man är gravid. Ska ringa henne idag..


over and out

Av Malin - 19 januari 2012 21:26

Känner lillhjärtat i magen mest hela tiden nu <3 eftersom moderkakan ligger ut mot magen har det tagit bra mycket längre tid att känna av sparkarna denna gång, sådan häftig känsla! Längtar såå tills hon är här hos oss. Då är våran lilla familj komplett <3 Agnes har börjat acceptera det hela mer & mer, lite spännande är det allt att en lite "bäje" (som dom säger) växer i mammas mage. Oliwia längtar nog mest, kommer få bra med hjälp från två stolta systrar. Dock känns allt fortfarande lite overkligt, men så underbart! Har nu i dagarna även skickat in ansökan om havandeskaps penning, så nu är det bara att hålla tummarna. För vill inte bli den jobbiga jobbarkompisen som gnäller & kör med alla :p men bara så ni vet kommer jag komma & fika hos er rätt ofta så ni inte saknar mig allt för mycket ;)!! Även en del roliga saker att se fram emot nu;* 1/2 ska vi på första kollen hos bm sen inskrivningen, ska bli spännande att lyssna på lillhjärtat. Tjejerna ska även få följa vilket dom tycker ska bli sååå spännande. * 28/2 bär det av till Ö-vik för att gå på stor seans med Terry Evans, spännande!!* 2/3 bär det av till Ullared med ett underbart gäng brudar, vi kommer ha en grymt rolig & minnesvärd helg, någon frivillig som vill köra runt på mig om jag inte orkar vagga omkring själv?? Haha ;) Inte dåligt va?:) Är även såå sugen på att göra om en massa här hemma.. Fixa och rensa. Något som hör till graviditeten skulle jag tro, var lika med tjejerna. Vill göra om allt för att allt ska vara tipp topp då bebisen kommer. Nu finns det ju inte en chans i världen till att göra allt man vill då man inte är gjord av pengar, tyvärr! Men det är det lilla som gör det, eller hur? Någon som ha några bra tips på inrednings sidor så hojta gärna till :))Nu ska jag hoppa i säng så jag orkar med sista arbetsdagen den här veckan, lite trist då resten av familjen är lediga. Men jag vet ju att jag garanterat kommer ha en rolig och händelserik dag på jobbet imorgon ;))God natt!

Av Malin - 13 januari 2012 15:37

Min lediga dag & den har varit toppen hittills. Fick sovmorgon efter lite stök & bök, vaknade 5 över 9, lyx. Vi kastade i oss lite frukost sen hämtade vi Sara & for vidare till badhuset. Där vi var helt ensamma, så mysigt. Barnen lekte och härjade på som aldrig förr :) att man kan bli så otroligt glad för att få bada, det är det lilla som gör det! Badade tills vi sågverk som russin allihopa. Efter dusch & bastu blev det grymt god lunch på Kocks, alltid väldigt bra mat där måste jag säga. Väl hemma igen somnade vi alla tre i soffan, man blir trött av att bada ;) jag som ska städa bort julen, vart ska jag hitta den orken?Jimmy ringde nyss & måste jobba över, visst det är alltid bra med extra pengar MEN det är trots allt fredag = fredagsmys, men vi får klara oss ensamma tills han kommer hem <3 Även jobb helg för min del, jobba på min egen födelsedag, vad är det för stil? Blir iaf en lugn dag med middagcmed familjen på kvällen. Helt ok :) alltid kul med paket, dock hatar jag allt det andra stressa, städa, baka mm men men så är det. Nä nu ska jag ta tag i städningen, jippie!!

Av Malin - 8 januari 2012 22:05

Idag fyller världens bästa lillasyster år <3 haft kalas all dag long! Oliwia var väldigt bekymrad över att inte hon fick några paket, sötnosen. Inte så lätt att förstå. Även jag fick jätte fina presenter & är jätte nöjd med dagen. Sitter i soffan & myser under min nya fina pläd, ser på film gör vi också Arne Dahl, riktigt spännande! Därför måste jag göra något annat en stund :p Jag & tjejerna är lediga imorgon, hoppas på sovmorgon även imorgon. Fick sova ända till 9, lyx! Någon som vill hitta på något kul imorgon får gärna höra av sig :) Går även in i v23 idag, veckorna bara rusar förbi. Lillhjärtat lever rövare där inne så fort jag ska sova <3 men vad gör väl det. Så mysigt, hade glömt bort känslan, går inte att beskriva med ord. Känns dock som en väldigt lång tid kvar till maj men den som väntar på något gott... ;) ingen som har något bra förslag på tjejnamn förresten? :)Nä nu ska jag försöka hålla mig vaken och se slutet av filmen :)

Av Malin - 7 januari 2012 20:35

Så härligtatt det "bara" är lördag idag, himla skönt med lång helg. Är även ledig på mån, lyx! Har hunnit med massor idag, stan, handlat, städat, gjort tårtor & haft en massa lördagsmys :) det gillas! Imorgon är det ingen vanlig dag för det är Saras födelsedag hurra hurra hurraaaa!! Kalasa ska vi göra här hemma med en massa god tårta/smörgåstårta :) mums! Tjejerna var med och valde Saras present idag med, himla bra smak må jag säga :) hoppas hon blir nöjd. Vi har nyss sett klart på djungel djuret Hugo, himla söt film. Så nu ligger tjejerna för natten, borde vara väldigt trötta eftersom vi inte ens hunnit med någon vila idag. När dom somnat ska jag nog åka till syrran en sväng & kolla då dom sköter sig, även om soffan känns mer lockande för tillfället. Men en sväng blir det nog iaf, sen blir det film mys & en massa gotta med min älskling <3 Nä man kanske ska ta och svida om & bege sig :)) på återseende!!

Av Malin - 5 januari 2012 10:47

Har haft inventering på jobbet nu i 3dagar, helt slut i kroppen. Ni som varit uppe och handlat hos oss vet ju att det finns en hel del grejer på vår lilla yta. Men trots allt räknande har det varit 3 roliga dagar med mycket skratt, jag har dom bästa arbetskamraterna <3 hoppas dom klarar sig utan mig idag nu bara ;).Ledig med mina fina tjejer idag, mysigt. Sitter & myser i soffan och tittar på små Einsteins :) blir en riktig mys dag, ingenting inplanterat mer än det vanliga = tvätt & städ. Och självklart en massa bus & lek. Jobbar kort dag imorgon med Sara sen har vi ledig helg, skönt!På söndag fyller världens bästa lillasyster år <3 så på söndag blir det kalas! Vi tänkte även slå ihop firandet i år då jag jobbar hela nästa helg då t är min tur att fylla. Så alla som vill komma på fika på sön är välkomna hit på Haga :)! Tänkte försöka få ihop en önskelista, kommer garanterat inte bli så lång men iaf. * pengar* presentkort på etage* gravid smycke* presentkort på färg/klipp hos Sandra (Hårmagasinet)* presentkort på make up storeKommer inte på så mycket mer, men present är absolut inget tvång :)!!!

Av Malin - 1 januari 2012 15:45

Började 2011 med en rejäl förändring för min del, den 22/1-2011 började jag mitt nya liv. Mer peppad än någonsin. Jag tog tag i kampen över min vikt. Känns jätte overkligt att det snart är ett år sedan jag började. Det var en hel del vilja & tjurighet tillsammans med Cambridge-kuren som gjorde det möjligt. Och är såhär i efterhand väldigt stolt över mig själv!! Gick ner totalt 20kg på 16 veckor. Det är jag mer än nöjd över. Samtidigt som jag var jätte glad över att jag lyckats så "försvann" ju inte alla problem iochmed att kilona försvann. Tänker inte gå in på det mer här men kan säga så mycket som att det var då kampen började. Att gå ner i vikt är ju en sak men sen ska man ju återgå till en vardag med frestelser & dylikt. Såhär i efterhand tycker jag nog själv att det gått hyfsat bra. Är nöjd med hur jag ser ut & mår idag. Visst har jag en del överflödiga kilon MEN är ju för tusan gravid. Klart man tänker på ett helt annat sätt nu & vräker inte alls i mig som förr och i tidigare graviditeter. Och jag vet ju nu att jag är kapabel till att ta tag i det då graviditeten är över och jag får ha min kropp för mig själv. Vill man så kan man. Och självklart vill jag vara så snygg & bekväm i mig själv som bara är möjligt! År 2011 innebar även en hel del jobb, fick en fast tjänst på ett jobb jag verkligen trivs med. Har underbara arbetskamrater & roliga arbetsuppgifter vilket är en fröjd enligt mig. Skulle verkligen inte vilja vara en utav dom som måste gå till sitt jobb med en stor klump i magen var eviga dag. Visst hoppas man alltid på en del förändringar även inom jobbet men vi håller tummar och hoppas på att det kan vara vår tur nästa gång. Tillbringade en stor del av början av året att hitta tillbaka till mig själv? Vem var jag utan alla dessa kilon osv. Och självklart blev det även en utmaning för dem som står mig allra närmast. Men om man det tillbaka på det nu så är jag helt övertygad om att vår lilla familj klarar det mesta och är tillsammans starkare än någonsin <3 Mina små prinsessor, mitt allt. Tre & två år gammal har så kul tillsammans och att dom är så nära i ålder gör ju det hela lite roligare med. Visst kan dom driva sin mamma till vansinne med men ett leende så är det som bortblåst. Att ha turen att få barn är något jag inte skulle byta mot någonting annat. Livet får som en helt annan mening. Och som sagt alla goda ting är 3 <3 den tredje graviditeten var väl inte direkt planerad men väldigt välkommen, tur i oturen man glömmer hur det kan vara att vara just gravid :)!Den som ska ha den störta stjärna på himlen för att ha stått ut med mig genom allt detta är min andra hälft. Utan honom hade inte ens min förändring varit genomförbar. Kommer vara dig evigt tacksam <3 Sommaren var en av de bättre på väldigt länge, trots att semester lös med sin frånvaro hann vi med mycket kul. Och fick även den stora äran att vara tärna på min bästa väns bröllop. Vilket har varit en otroligt rolig upplevelse trots mycket jobb & slit ;) och vilket bröllop det blev. Och innan den stora dagen hann vi med en otroligt lyckad möhippa/svensexa med de bästa av människor, ja herregud minnen för livet :) kan nog ärligt säga att den här sommaren har nog varit en av de bästa någonsin. Gud så mycket tok men det bästa utav allt är ju allt det roliga vi varit med om. Skulle kunna sitta här och skriva hur länge som helst, men nog lika bra att avrunda här. Texten blev lite osammanhängande men vad gör väl det om 100 år?:) Nu blickar vi framåt och hoppas på att 2012 kommer att bli ett underbart år, det vi mest ser fram emot nu är såklart vår tredje lilla prinsessa som förhoppningsvis vill kika ut till oss runt den 13maj. För att sedan kunna njuta av en sommar tillsammans hela familjen <3 Sara.. Detta kommer bli ditt år, det känner jag på mig. Det förtjänar du tusen ggr om, vad skulle vi göra utan dig? <3

Av Malin - 1 januari 2012 15:45

Började 2011 med en rejäl förändring för min del, den 22/1-2011 började jag mitt nya liv. Mer peppad än någonsin. Jag tog tag i kampen över min vikt. Känns jätte overkligt att det snart är ett år sedan jag började. Det var en hel del vilja & tjurighet tillsammans med Cambridge-kuren som gjorde det möjligt. Och är såhär i efterhand väldigt stolt över mig själv!! Gick ner totalt 20kg på 16 veckor. Det är jag mer än nöjd över. Samtidigt som jag var jätte glad över att jag lyckats så "försvann" ju inte alla problem iochmed att kilona försvann. Tänker inte gå in på det mer här men kan säga så mycket som att det var då kampen började. Att gå ner i vikt är ju en sak men sen ska man ju återgå till en vardag med frestelser & dylikt. Såhär i efterhand tycker jag nog själv att det gått hyfsat bra. Är nöjd med hur jag ser ut & mår idag. Visst har jag en del överflödiga kilon MEN är ju för tusan gravid. Klart man tänker på ett helt annat sätt nu & vräker inte alls i mig som förr och i tidigare graviditeter. Och jag vet ju nu att jag är kapabel till att ta tag i det då graviditeten är över och jag får ha min kropp för mig själv. Vill man så kan man. Och självklart vill jag vara så snygg & bekväm i mig själv som bara är möjligt! År 2011 innebar även en hel del jobb, fick en fast tjänst på ett jobb jag verkligen trivs med. Har underbara arbetskamrater & roliga arbetsuppgifter vilket är en fröjd enligt mig. Skulle verkligen inte vilja vara en utav dom som måste gå till sitt jobb med en stor klump i magen var eviga dag. Visst hoppas man alltid på en del förändringar även inom jobbet men vi håller tummar och hoppas på att det kan vara vår tur nästa gång. Tillbringade en stor del av början av året att hitta tillbaka till mig själv? Vem var jag utan alla dessa kilon osv. Och självklart blev det även en utmaning för dem som står mig allra närmast. Men om man det tillbaka på det nu så är jag helt övertygad om att vår lilla familj klarar det mesta och är tillsammans starkare än någonsin <3 Mina små prinsessor, mitt allt. Tre & två år gammal har så kul tillsammans och att dom är så nära i ålder gör ju det hela lite roligare med. Visst kan dom driva sin mamma till vansinne med men ett leende så är det som bortblåst. Att ha turen att få barn är något jag inte skulle byta mot någonting annat. Livet får som en helt annan mening. Och som sagt alla goda ting är 3 <3 den tredje graviditeten var väl inte direkt planerad men väldigt välkommen, tur i oturen man glömmer hur det kan vara att vara just gravid :)!Den som ska ha den störta stjärna på himlen för att ha stått ut med mig genom allt detta är min andra hälft. Utan honom hade inte ens min förändring varit genomförbar. Kommer vara dig evigt tacksam <3 Sommaren var en av de bättre på väldigt länge, trots att semester lös med sin frånvaro hann vi med mycket kul. Och fick även den stora äran att vara tärna på min bästa väns bröllop. Vilket har varit en otroligt rolig upplevelse trots mycket jobb & slit ;) och vilket bröllop det blev. Och innan den stora dagen hann vi med en otroligt lyckad möhippa/svensexa med de bästa av människor, ja herregud minnen för livet :) kan nog ärligt säga att den här sommaren har nog varit en av de bästa någonsin. Gud så mycket tok men det bästa utav allt är ju allt det roliga vi varit med om. Skulle kunna sitta här och skriva hur länge som helst, men nog lika bra att avrunda här. Texten blev lite osammanhängande men vad gör väl det om 100 år?:) Nu blickar vi framåt och hoppas på att 2012 kommer att bli ett underbart år, det vi mest ser fram emot nu är såklart vår tredje lilla prinsessa som förhoppningsvis vill kika ut till oss runt den 13maj. För att sedan kunna njuta av en sommar tillsammans hela familjen <3 Sara.. Detta kommer bli ditt år, det känner jag på mig. Det förtjänar du tusen ggr om, vad skulle vi göra utan dig? <3

Ovido - Quiz & Flashcards