Mitt liv som mamma

Alla inlägg under december 2010

Av Malin - 26 december 2010 20:20


Har haft en jätte mysig jul. Fått massor av fina klappar, väldigt uppskattat. Måste ha varit väldigt snäll i år   Barnen har även dom fått massor, det vart nästan lite för mycket tror jag. Både Oliwia och Agnes gick iväg och lekte i lekrummet efter några paket. Får ta med sig det till nästa år, det räcker med kanske 5 paket. Annars blir det för mycket för dom, iaf när dom är så små. Men dom fick en massa fina paket vilket vi är väldigt tacksamma för.


Något som jag också ska ta med mig till nästa jul är att vi, våran familj vill/ska vara hemma hela julhelgen. Barnen har inte ens hunnit leka med sina leksaker för att vi varit ute och flängt överallt. Inte för att vi inte vill träffa alla nära och kära, absolut inte men för att få ta det lite lugnt med. Med det innebär det ju också att ALLA få komma till oss istället.Stress och jul ska inte hålla ihop men tyvärr så är det lite så..


Sitter och väntar på att  "Det fördömda" ska börja, himla bra serie om ni frågar mig. Så hoppas på att det andra och sista avsnittet är lika bra som gårdagens.


Imorgon är vi tillbaka i vardagen, barnen ska på dagis och jag ska jobba. Rätt skönt tycker jag.


Nu ska jag försöka att återigen rensa ut lite leksaker och kanske ta undan lite då det blev en hel del nya under julen... :)




Av Malin - 23 december 2010 09:32

Nu är det nära! Himla skönt att vara ledig idag faktiskt :) Har en hel del kvar att göra, eller ja det är väl mest städa och fixa. Ska försöka mig på att göra fudge och knäck med. Så håll tummarna för oss :) Sen blir det en sväng på stan med. Fixa lite med blommor och så. Då ska barnen få vara hos mormor och morfar. Inte kul för dom att gå på stan och speciellt inte i det här vädret. Jag ser hellre att det snöar än att det är såhär kallt!

Har precis betalat räkningar, mindre kul.. men men det är bara att gilla läget :)


Nu ska vi börja med att gå ner och väcka lilltjejen som sover ff!!! Sen blir det frukost och sen kan vi starta igång dagen, en aningen sent men vad gör det om hundra år!?


God jul på er :)

Av Malin - 21 december 2010 10:50

Nu är det nära, längtar verkligen till julafton. Umgås med nära och kära, äta god mat och bara mysa. Och framförallt se alla förväntansfulla miner inför alla julklappar :) Man blir nog aldrig för gammal för sånt.


Idag har vi en mys dag hemma, Agnes är fortfarande inte hundra pigg men har fått ögondroppar utskrivna nu iaf som vi ska åka och hämta ut sen. Tycker så synd om henne då hon vaknar och inte kan öppna ögonen :( mammas lillhjärta! Men ska inte klaga det kunde ju ha varit mycket värre.

Så idag sa här städas, eller ja så gott det går med två vildar ;) Sen blir det kanske lite fudge och knäck ikväll med, mums!


Barnen är så söta, går och pratar om HOHO hela tiden nu. Men Oliwia vill absolut inte att han ska komma hit, han kan  ge alla paket till mamma istället, sötnosen våran. Så iår blir det nog ingen tomte då hon blir livrädd bara att man nämner att han ska komma hit. Men att prata om honom annars är inga problem, knepigt det där. men dumt att "förstöra" för henne nu och ta hit en tomte iaf.. tror vi väntar tills nästa år med det.. Agnes lär nog inte bry sig iaf :)


Nu ska vi få i oss något att äta! Sen ut och skotta lite för ovanlighetens skull :P haha men jag tycker det är mysigt med såhär mycket snö. Det är precis såhär det ska vara på jul.


På återseende!

Av Malin - 15 december 2010 11:09

  

Nu är sista plåten inne i ugnen, vilket känns toppen. + att lite julkänsla infunnit sig :) Hemma bakade vi alltid havrekex innan jul. Och det tänker jag fortsätta med för det är ingen riktig jul utan havrekex, det SKA finnas till maten så är det bara. Dagen började mindre bra, tur man har bra människor runt omkring sig som kunde hjälpa oss med skjuts. Nu ska ja städa undan lite här sen väntar resten av huset.. om jag orkar.. annars får Jimmy hjälpa mig ikväll :)


På återseende!


ps. glöm inte att kolla om ni fått någon inbjudan på fb ;) ds.

Av Malin - 13 december 2010 15:47

Nyss hemkommen från dagis, mammas sötnosar var så fina så. Små tomtarna mina :) Dom var så duktiga, lite kallt att vara ute men mysigt. Sen fick vi glögg och pepparkakor inne sen. Jätte mysigt, ska blir kul att se nästa år då säkerligen båda är lite mera delaktig i Lucia tåget.


Hade även en jätte mysig förmiddag, Marica och Jessica kom hit med go fika. Satt och prata en massa skit och bara hade det mysigt. Mer av det tjejer :)

Sen for jag och Marica en sväng och tittade på hus, gjorde jag och jimmy mycket förut då det var bara vi. Hittade mitt drömhus, blev kär!  Nu är det bara den lilla detaljen att det är ju inte till salu men man vet ju aldrig, nån gång så kanske :) Jag hoppas!


Nu ska vi snart börja med maten, Jimmy jobbar korta dagar den här veckan ,vilket uppskattas!


















Av Malin - 5 december 2010 17:55

Äntligen! Nu har vi varit och köpt en ny säng, eller rättare sagt fått ;) vissa har det bra! helt sjukt egentligen men jag är helnöjd. Hann även med lite julklapps shopping så nu har vi bara en julklapp kvar innan vi är helt FÄRDIGA !!!! Känns toppen, fast ja egentligen blir man någonsin klar?


Har svärmor & Pelle här så det är full aktivitet inne på lekrummet, barnen älskar då dom är här och leker för dom ägnar verkligen varje liten sekund just åt dom <3 Så ska vi bjuda på middag också, entrecote (stavas?) och rotsaker blir det. Ska bli såå gott. Längesen vi åt det nu.


Sen blir det nog till att städa tro jag, barnen somnade i bilen hem så lär inte få dom i säng än på ett bra tag men hoppas kan man ju alltid :) Om det vill sig så väl så blir det soffläge ;)


Imorgon är det soffhäng inplanerat med världens bästa mita !! Låter inte helt fel om jag får säga det själv.


Nu ska ja börja duka och grejja så vi får oss någon mat nån gång.. På återseende!

Av Malin - 4 december 2010 14:48

Började dagen med sovmorgon, stort tack till min kära sambo för det. Och kanske framför allt mina barn. Dom brukar annars stå och skrika vid grinden tills jag kliver upp. Undra vad han mutade dom med? Haha


Sen har vi bara tagit det lugnt och haft det bra, skottat lite! Shit vad mycket snö det har kommit helt sjukt men jag gillare!! Det är sånt här väder det ska vara över jul, stora fina snöflingor som faller och massvis med snö. Det är jul för mig.

Har hunnit med coop en sväng med, handlade inför morgondagens middag. Hade turen att bli bjuden på middag idag och det är ju aldrig fel.


Imorgon bär det som sagt av ner till birsta, en ny säng.. kan ff inte fatta det ska bli såå undebart att slippa våran som har en 20år på nacken. När man sätter sig i den så hamnar man på backen :P haha! Sen tar svärmor med sig barnen hem och vi fortsätter med julklapps shoppingen.. inte många klappar kvar nu. Och är väldigt nöjd över inköpen i år måste jag säga. Bara lite små kompliteringar snart. Sen är det bara inslagningen kvar, det vill jag göra själv. Blir inte lika personligt då. Förresten någon som vet vart man kan köpa selofan!? (stavas det så?)


Nu väntar vi besök från världens bästa Mita med barn. Så barnen får härja av sig lite!


På återseende!

Av Malin - 3 december 2010 16:18

Helg igen, helt sjuk vad fort veckor går. Hunnit med en hel del idag iaf, himla skönt det. Nu är nästan alla julklappar klara. Vilket känns toppen!

Har även hunnit med kalas dagen till ära, grattis Åsa på din dag <3 Hoppas du får en fortsatt trevlig dag med ännu fler paket.


Ikväll blir det fredagsmys med familjen, var inte igår så det ska bli riktigt mysigt.

Sitter och funderar på om man ska orka sig iväg och hyra någon film eller om det är något bra på tv ikväll? !


Imorgon har vi ingenting inplanerat vilket känns himla skönt sen på söndag ska vi ner och köpa en ny säng som vi ska få av svärmor mfl i julklapp!! Gissa om ja är glad?!?!? :)


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards